28.9. Äänimaisemailta Sarka-museolla

Syksyn tapahtumateemana maisema

Maatalousmaisemaa ja sen muutosta käsitellään monin tavoin maatalousmuseon syksyssä. Tarkastelun kohteina ovat sekä silmin nähtävä että korvin kuultava maisema.

Tapahtumista ensimmäisenä vuoron saa äänimaisemailta keskiviikkona 28.9. klo 19. Illassa koetaan maisemia kuuntelemalla maaseudun ääniä. Toinen äänimaisemailta järjestetään 2.11.

Luentojen lokakuussa maiseman muutosta tarkastellaan kolmesta eri näkökulmista. 16.10. museolehtori Kirsi Laine kertoo torpista maisemassa ja maiseman muuttajina. 23.10. FM Kirsi Niukon aiheena on jälleenrakentaminen maiseman muuttajana. Sarjan päättää 30.10. museonjohtaja Teppo Viholan esitys viljelymenetelmien muutoksen vaikutuksesta maisemaan.

Sunnuntaina 30.10. klo 15 kuullaan myös Loimaan Seudun musiikkiopiston laulajien konsertti ”Laulun maisemat”.