1.5.2017 Harjavallan vappujuhla Emil Cedercreutzin museossa

HARJAVALLAN VAPPUJUHLA Ma 1.5.2017 klo 11.30 alkaen
Emil Cedercreutzin museossa

Vapunpäivänä maanantaina 1.5.2017 klo 11.30 alkaen Emil Cedercreutzin museon piha-alueella vietetään Harjavallan kaupungin vappujuhlaa. Tapahtuma on kaikille avoin ja siihen ei ole pääsymaksua. Sadesään sattuessa juhla vietetään museon sisätiloissa.

Vappujuhlan ohjelma alkaa klo 11.30 tervetulomusiikilla, jota esittävät Harjavallan Pelimannit. Klo 12.00 kuullaan juhlan aloitusmarssi Harjavallan Soittokunnan esittämänä. Musiikin jälkeen vuorossa on Emil Cedercreutzin veistämän Tyttö-patsaan perinteinen lakitus museon sisäpihalla. Ylioppilaslakin veistoksen päähän laskevat Harjavallan lukion oppilaskunnan edustajat. Juhla jatkuu vappupuheella, jonka tänä vuonna pitää Jenni Tuomi. Musiikkia juhlassa esittää soittokunnan lisäksi Harjavallan Työväen Mieskuoro. Tapahtumassa esiintyy myös Harjavallan Naisvoimistelijoiden tanssiryhmä Dance by Jasu. Juhla huipentuu viimeiseen ohjelmanumeroon, joka on erityisesti lapsiperheille suunnattu Miska Pressan Katti -esitys. Juhlan ohjelman juontaa Jukka Remes.

Tapahtuman osallistujille tarjolla on maksuton simatarjoilu. Lisäksi myynnissä on munkkeja, kahvia, mehua, makkaraa ja vappupalloja. Juhlan järjestävät yhteistyössä Harjavallan kulttuuri- ja museotoimet sekä yhdistykset.

Tervetuloa!