14. – 21.10. Riuttala esillä Kauppakeskus Matkuksessa

Riuttala on esillä syyslomalaisille kuvataidenäyttelyn muodossa 14. – 21.10.2018 Matkuksen kauppakeskuksessa. Näyttelyn avajaisia vietetään sunnuntaina 14.10 klo 11. Näyttely on avoinna aina kauppakeskuksen aukioloaikana sunnuntaihin 21.10. klo 18 saakka. Kauppakeskuksen toisessa kerroksessa olevan näyttelyn avajaisten yhteydessä lapsille on ohjattu toimintapiste klo 13 – 16, jolloin voivat pienet taiteilijat tehdä mm. liitupiirustuksia pohjustetuille päreille.

Näyttelyssä on esillä Riuttalasta kertovien valokuvien lisäksi Riuttalassa pidetyillä kuvataideleireillä syntyneitä teoksia. Kesän 2018 aikana Riuttalassa oli kaksi Siilinjärven kuvataideyhdistyksen ja Riuttalan Talonpoikaismuseon yhteistyönä järjestämää leiriä. Kuvataideleirin ohjaajana toimi kuvataideopettaja ja taiteilija Liisa Palosaari, joka on ollut myös suurena apuna näyttelyn käytännönjärjestelyissä. Valokuvat on tuotettu yhteistyössä Suomen maatalousmuseo Sarkan kanssa. Nyt näyttelyssä olevat valokuvat ovat osa Sarkan Kesäkohde 2018 näyttelykokonaisuutta, joka oli kesän ajan esillä Sarkan kahvilassa. Näyttelyn mahdollistajana on myös Kauppakeskus Matkus, joka tarjoaa näyttelytilan toimijoille.

Lämpimästi tervetuloa!