17.8. Kyläkeskiviikko Sarka-museolla

Suosittu kyläkeskiviikkojen sarja jatkuu kesätauon jälkeen. Maatalousmuseolla tutustutaan jälkeen Loimaan kylien historiaan kerran kuussa keskiviikkoisin klo 19 elokuun 17. päivästä lähtien, jolloin vuoron saa Köyliön kylä. Sen historiaan kuulijat johdattelee amanuenssi Elsa Hietala.

Köyliön kylä on todennäköisesti saanut nimensä keskiajan alussa Loimaan seudulle Satakunnan suunnasta muuttaneiden asukkaiden mukaan. Köyliö on sijainnut ja sijaitsee edelleen liikenteellisesti merkittävässä teiden ja joen risteyskohdassa. Näillä paikoin sijaitsi myös jo varhain Kojonjokivarren tärkein silta.

Kyläkeskiviikoissa käydään Loimaata läpi kylä kerrallaan. Tähän mennessä kyläilloissa on ehditty tutustua jo 42 kylän historiaan.