18.7. Maatalousmuseon kesäpäivä Sarka-museossa

Torstaina 18.7. klo 11-15 Sarka-museossa vietetään vauhdikasta Maatalousmuseon kesäpäivää. Päivän aikana museoalueella järjestetään monenlaista puuhaa ja katseltavaa kaikille vauvasta vaariin. Luvassa on teemaopastuksia, työpajoja, perinneleikkejä ja paljon muuta mukavaa. Menossa mukana ovat Loimaa-seura, maatalousmuseon kesäkohde Kaiturin tila sekä Ruokamuseo.

Opastukset

• klo 11 Kotieläinten matkassa -kierros lapsille
  • klo 12 Ruokamatka historiaan -kierros
  • klo 13 Pikkupiikojen ja -renkien työpäivä -kierros lapsille
  • klo 14 Kierros Ennen koneita -näyttelyssä

Työpajat

• klo 11-13 Nauhan punontaa makramee- ja iskunauha-tekniikalla
  • klo 13-15 Tuulihyrrä

Muuta

• Loimaa-Seura järjestää lapsille perinneleikkejä museon pihalla
  • Kaiturin tilan pisteellä tutustutaan lukulehmätoimintaan ja laitetaan runoratsu laukkaamaan
  • Esittelyssä: Mellilän riihen siirto Sarkaan
  • Soppajahti lapsille – saatko ratkaistua kiperät vihjeet ja etsittyä museoalueelta kaikki soppa-ainekset?

Esiliinalle uusi elämä -keräys

Lojuuko nurkissasi vanhoja, käyttöä vaille jääneitä esiliinoja? Lahjoita vanha esiliinasi museolle uusiokäyttöön tarinan kera! Essuja otetaan kesäpäivänä vastaan keräyspisteellä, jossa voit halutessasi kertoa lomakkeella meille myös esiliinasi tarinan. Esiliinat voidaan ottaa uusiokäyttöön Aitta-tilan keittiöissä tai niitä voidaan käyttää materiaaleina museon tekstiilityöpajoissa.

Pääsymaksut:

• Aikuiset 8 €
  • Opiskelijat ja eläkeläiset 6 €
  • Lapset 3-15 vuotta 4 €, alle 3-vuotiaat ilmaiseksi
  • Meillä käy myös museokortti!