Osallistu Ruokahaaste2020 -kampanjaan!

Suomen maatalousmuseo Saran Ruokamuseo järjestää vuonna 2020 yhdessä Hotelli- ja ravintolamuseon kanssa Ruokahaaste2020 -kampanjan.

Ruokahaasteella halutaan kannustaa ihmisiä kokeilemaan erilaisia ruokaan liittyviä tapoja ja tekoja, ja sitä kautta pohtimaan omia ruokaa koskevia valintojaan sekä näiden valintojen vaikutuksia sekä itselle että laajemmin yhteiskunnalle ja ympäristölle.

Ruokahaaste2020 on suunnattu kaikille asuinpaikasta, iästä tai sukupuolesta riippumatta. Haasteen 50 tehtävää ovat monipuolisia ja helppoja toteuttaa, ja jokainen voi suorittaa haasteet omalla tavallaan ja keskittyä halutessaan haasteisiin jotka kokee kiinnostavimmiksi tai omassa arjessaan hyödyllisiksi.  Osa haasteista on toteutettu yhteistyössä ruokaa liittyvien järjestöjen, yritysten ja yhteisöjen kanssa. Mukana haasteessa ovat mm. Martat, Ruokatieto ja Hyvää Suomesta -merkki sekä ELO-säätiö.

Lista haasteista julkaistaan torstaina 2.1.2020.

Lisää tietoa Ruokahaasteesta täällä.

Tervetuloa mukaan koko vuoden kestävälle ruokamatkalle!

Lisätietoja: projektisuunnittelija Laika Nevalainen, (02) 7637 7019, 050 410 8402, laika.nevalainen(at)sarka.fi