2.9. Köyrimarkkinat Sarka-museolla

Maatalousmuseon sadonkorjuutapahtuma Köyrimarkkinat järjestetään syyskuun ensimmäisenä lauantaina 2.9.2017 klo 10-14 museon ulkoalueella. Markkinoilla myydään sadonkorjuun herkkuja, käsityöläisten tuotteita sekä maukasta markkinaruokaa.

Markkinoilla soi pelimannimusiikki ja humun keskellä järjestetään lisäksi työnäytöksiä ja puuhaa lapsille. Esillä on myös muun muassa kauko-ohjattava traktori Modulare MD 15.

Nimensä markkinat ovat saaneet entisajan sadonkorjuujuhlasta. Köyri eli kekri oli entisaikojen suomalaisille vuodenvaihde sekä satokauden viimeinen päivä, jota oli syytä juhlia kunnolla.

Myyntipaikkoja Köyrimarkkinoille voi tiedustella puhelimitse numerosta (02) 763 7700 tai sähköpostilla info@sarka.fi.