20.2. Kulttuuritorstai-luento Emil Cedercreutzin museossa

SATALINNA JA HARJAVALLAN SAIRAALA – Maakuntamuseo rakennusperinnön vaalijana

Torstaina 20.2.2020 klo 18.00-19.30
Emil Cedercreutzin museossa

Luennon pitää rakennustutkija Liisa Nummelin Satakunnan Museolta. Hänen työtään ovat rakennettuun kulttuuriympäristön liittyvä neuvonta ja suojelukysymykset Satakunnassa. Helmikuun Kulttuuritorstai-luennolla perehdytään rakennustutkijan monipuoliseen työhön muutamien harjavaltalaisten esimerkkikohteiden valossa. Mitä tietoja museolla on alueensa rakennuksista ja miten tietoja käytetään? Miten ja miksi rakennuksia suojellaan ja mitä suojelu tarkoittaa? Mistä saa tietoa ja rahoitusta arvokkaan rakennuksen korjaukseen ja muutoksiin?

Luento kuuluu Emil Cedercreutzin museossa talvikaudella 2019–2020 järjestettävään Kulttuuritorstai-luentosarjaan, joka tutustuttaa kuulijat kulttuurin, historian ja erilaisten alojen tarjoamiin monipuolisiin aihepiireihin. Luennoille osallistuminen on maksutonta. Luentosarja järjestetään yhteistyössä Sataopiston kanssa.

Vapaa pääsy, tervetuloa!