20.6. Kotieläinpäivä Sarka-museolla

Torstaina 20.7.2017 klo 11-15

Kotieläinpäivänä museolla on monenmoista eläinaiheista puuhaa niin lapsille kuin aikuisillekin. Piha-alueella päästään tutustumaan museon kesäeläimiin kuuluvien kanien, lampaiden, kanojen ja possujen lisäksi vierailevina tähtinä esiintyviin Kanniston kotieläintilan asukkeihin, kuten aasiin, poroon ja vuoheen sekä Piia Pyölin lehmiin. Pihalla järjestetään myös talutusratsastusta, johon voi osallistua erillisellä maksulla. Tutkija Piia Kairenius Luonnonvarakeskuksesta on tavattavissa kotieläinten luona iltapäivällä ja vastaa mielellään kysymyksiin eläimistä ja niiden hoidosta. Kotieläinpäivään osallistuminen museon pääsylipulla 6/4/2€.

• Kotieläimiä kävyistä -työpajassa kävyt taipuvat perinteisten käpylehmien lisäksi moniksi muiksi kotieläimiksi.
  • Lelueläimet vaihtoon museon lelueläintenvaihtopisteellä! Tuo mukanasi yksi kova tai pehmeä lelueläin ja vaihda se toiseen.
  • Peni-koiran lammasjahdissa etsitään kadonneita lampaita ympäri museoaluetta. Löydätkö ne kaikki?
  • klo 11  Kotieläinaiheinen lorukierros perheen pienimmille museon perusnäyttelyssä
  • klo 12 Sorkkia ja saparoita -teemaopastus perusnäyttelyssä
  • klo 13 Lasten kotieläinaiheinen opastus perusnäyttelyssä
  • klo 14 Keppihevosesteratsastuskilpailut museon pihamaalla. Tuo oma kepparisi kisoihin tai lainaa yhtä museon keppareista. Pienten sarja (alle kouluikäiset) klo 14 lähtien, isojen sarja (kouluikäiset) klo 14:30 lähtien. Ilmoittautumiset museon infoon tapahtumapäivänä.