29.3. PERUTTU Sarka-sunnuntai: Tee oma riimukalenteri

Sarka-sunnuntaina museolla on erityistä ohjelmaa. Ohjelma vaihtelee luennoista kädentaitojen opetukseen ja pyöräretkiin. Sarka-sunnuntaina museon näyttelyihin on vapaa pääsy. Vuonna 2020 Sarka-sunnuntaita vietetään seitsemän kertaa kuun viimeisenä sunnuntaina: tammikuussa, helmikuussa, maaliskuussa, huhtikuussa, syyskuussa, lokakuussa ja marraskuussa.

MAALISKUUN SARKA-SUNNUNTAI: Tee oma riimukalenteri

OHEISOHJELMA PERUTTU. MUSEO JA RAVINTOLA OVAT 29.3. AUKI NORMAALISTI JA SISÄÄNPÄÄSY ON ILMAINEN.

Maaliskuun Sarka-sunnuntaissa klo 14 opetellaan riimukalenterin periaatteita. Riimukalenteri on ikuinen kalenteri, joka toimii joka vuosi. Opetellaan päivän riimut, kuuriimut ja juhlapäivien symbolit sekä tehdään kalenteri vuodeksi. Sarka-sunnuntaissa kalenteri tehdään paperille, vaikka perinteiseen tapaan kalenteri on kaiverrettu puuhun tai luuhun.