6.-7.7. Kaikkien aikojen maatalousnäyttely Yli-Kirralla

Kaikkien Aikojen Maatalousnäyttely järjestetään jo 28. kerran la 6. ja su 7. heinäkuuta 2019. Portit avoinna molempina päivinä klo 10 – 17.

Talkootyön taidonnäyte, Yli-Kirran perinnetapahtuma Kaikkien Aikojen Maatalousnäyttely on järjestetty Talonpoikaismuseo Yli-Kirran miljöössä yhtäjaksoisesti kesästä 1992 lähtien. Talonpoikaismuseo Yli-Kirran voi luonnehtia heräävän henkiin näyttelyviikonloppuna, ja silloin Yli-Kirra esittäytyykin toiminnallisena museona, jossa esineisiin ja koneisiin saa koskea.

Menneen ajan äänet, maut ja tarinat ovat vuosien varrella kiinnostaneet kaiken ikäisiä. Yli-Kirran näyttelyssä kirjataan noin 3000-4000 näyttelyvierasta vuosittain. Tapahtuma toteutetaan parinsadan talkoolaisen voimin ja perinnetapahtuma onkin Punkalaitumen Museo- ja kotiseutuyhdistyksen kesän merkittävin ponnistus.

Punkalaitumelaisesta kotiseututyöstä syntynyt vanhojen työtapojen näyttely ei ole ainoa laatuaan, mutta lienee yksi pisimpään Suomessa järjestetyistä perinnetapahtumista. Historiansa valossa Kaikkien Aikojen Maatalousnäyttely on jo perinne itsessään.