8.6.2024 Silli ja uussi peruni -tapahtuma Röölässä

Tänä vuonna tulee kuluneeksi 75 vuotta ensimmäisestä Saukkolaivan sillin pyyntimatkasta Islantiin. Sitä juhlitaan perinteisellä Sillii ja uussi peruni -tapahtumalla 8.6. klo 10-16.00 Röölässä!

Avataan Suomen silli- ja perunakesä Röölässä!
Silli ja uussi peruni, Röölän kylän perinteinen ja odotettu kesän tapahtuma!

Tapahtuman avaa Naantalin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Toni Forsblom. Sillin grand old man Matti Ruuska ja Toni Forsblom tarkistavat sillin jonka jälkeen päästään nauttimaan tarjonnasta. Ilmaista silliä ja uutta perunaa niin kauan kuin riittää! Sillit juhlaväelle tarjoaa Suomen Sillikonttori Oy ja Rymättylän uudet perunat tarjoaa Osuuskunta Rymättylän Varhane, perunat keittää Patrik Catering.

Perinteisen tapahtuman juontaa Jyrki Vilo. Tapahtuman musiikista vastaa Terhi Jokila Trio; Terhi Jokila, Elina Ukkonen ja Elias Ukkonen.

Kylätoimikunta myy Sillikonttorin silliä ja Kylähuoneella myynnissä juhlaväelle kahvia ja Bakeistin munkkia.

Röölän Museot ovat avoinna tapahtuman ajan. Dikselin silliperinnemuseolla voi tutustua Saariston Naiset näyttelyyn. Lisäksi Myllymuseossa Kristiina Turtosen taidenäyttely TERÄLEHDET, jossa on kauniita maalauksia Saariston Naisten elämästä!

Museoon on vapaa pääsy!

Vierailijoille löytyy Sillitehtaan pihalta pysäköintitilaa. Paikalle pääsee myös Fölillä, reitti kulkee Naantali-Röölä-Naantali matkalla.