8.6.2024 Taikayöntien-päivä Talonpoikaismuseo Yli-Kirralla

Suomen maatalousmuseo Sarka valitsee vuosittain ansioituneen maatalousaiheisen toimijan kesäkohteekseen. Vuonna 2024 maatalousmuseon kesäkohde on Punkalaitumella sijaitseva Talonpoikaismuseo Yli-Kirra. Yli-Kirralla on monipuoliseeti toimintaa, kiehtovaa sekä miljöö.

8.6.2024 Yli-kirralla vietetään Taikayöntien-päivää
Museolla on avoimet ovet klo 10-16 ja kahvio on auki aukioloaikojen puitteissa. Tervetuloa tutustumaan!

Talonpoikaismuseo Yli-Kirran alueella on kaikkiaan 30 erilaista rakennusta, jotka kertovat entisaikojen elämänmenosta. Museo on monille tuttu Mauri Kunnaksen Koiramäki-kirjasarjasta, sillä se on toiminut Koiramäen talon esikuvana. Museon toimintaa ylläpitää Punkalaitumen Museo- ja Kotiseutuyhdistys. Yli-Kirraan voi tutustua myös Suomen maatalousmuseo Saran Ravintolasalin kesäkohdenäyttelyssä 1.6.-1.9.2024.