Emil Cedercreutzin museon kesänäyttelyt avautuvat 19.5.2015

Harjavallassa Emil Cedercreutzin museon kesänäyttelyt tarjoavat tänä kesänä siluettitaidetta ja tanssivalokuvaa.

Kesäkauden päänäyttely Mustan paperin maailma – suomalaista siluettitaidetta tutustuttaa katsojan siluettien ja siluettitaiteen pitkään historiaan sekä kuvataiteen että kulttuurihistorian näkökulmasta. Esillä tulee olemaan katsaus varjokuvien historiaan, syntyyn ja kehitykseen sekä alkuperäisteoksin että aiheesta kertovan esineistön kautta. Näyttely on tuotettu yhteistyössä siluettitaiteilija Sirkka Lekmanin kanssa.

Museon Ilmari-salissa on kesän ajan esillä Valokuvan tanssi, joka johdattaa katsojan tanssin ja tanssivalokuvan maailmaan. Valokuvan tanssi on kuopiolaisen Victor Barsokevitsch -valokuvakeskuksen ja Riitta Raatikaisen tuottama kiertonäyttely, joka luo läpileikkauksen suomalaisen tanssivalokuvauksen historiaan viimeksi kuluneiden sadan vuoden ajalta.

Molemmat näyttelyt ovat esillä 19.5.-27.9.2015.