Kaksi merkittävää tunnustusta Nuorisokeskus Marttiselle

Tällä viikolla Virroilla sijaitseva Nuorisokeskus Marttinen on saanut kaksi merkittävää tunnustusta.

1. Euroopan Neuvoston nuorisoyksikön ohjausryhmä (CDEJ) on 15.10.2018 kokouksessaan myöntänyt Nuorisokeskus Marttiselle Eurooppalaisen laatumerkin (Quality Label for Youth Centres), tunnistaen kaikkiaan 15 Euroopan neuvoston asettaman kriteerin toteutumisen Marttisen toiminnassa ja rakenteissa. Marttinen on kahdestoista laatumerkin kriteerit täyttävä nuorisokeskus Euroopassa.
  2. Nuorisokeskus Marttinen voitti sarjansa Luomu SM 2018 -kilpailuissa. Luomu SM 2018 voittajat julkistettiin 18.10.2018 klo 16.45 Luomu Elintarvikepäivässä Finlandia-talolla. Luomun SM titteleistä kilpailtiin viidennen kerran. Tänä vuonna haettiin eniten luomua käyttävien toimijoiden lisäksi eniten luomun osuuttaan lisänneitä. Nuorisokeskus Marttinen voitti sarjansa keskisuuri julkinen toimija. Marttiselle luomu- ja lähiruoka on ollut tärkeää jo pidemmän aikaa, Luomunportaat-ohjelmaan Marttinen liittyi vuonna 2008.

Lisätietoa palkinnoista: Nuorisokeskus Marttisen kotisivuilta.

Suomen maatalousmuseo Sarka ja Museoraitti-museot onnittelevat!