Koko perheen puuhapäivä Kallenaution kestikievarissa 1.8.

Lasten puuhapäivä kutsuu taas Kallenautioon

Entisajan ajanviettotapoihin voi taas tutustua Kallenaution kievarissa, jossa järjestetään lauantaina 1.8 klo 11-15 koko perheen lastentapahtuma. Museoalueella piiat ja rengit opastavat erilaisissa puuhapisteissä, joista osa on aiemmista kesistä tuttuja puuhia satuhetkistä luonnonaskarteluun sekä uutena mm. villan karstausta, sukupuun laatimista, lasten kangaspuilla kutomista tai pyykkäystä vanhanajan malliin pyykkilaudalla.

Kievarin kisoissa on mm. keppihevostelua, pussihyppelyä ja saappaanheittoa. Kotieläimiä saa taas rapsutella ja lettuja paistetaan pihapiirissä. Anja-emäntä on luvannut pistää pienen pitopöydän tarjolle, josta löytyy lasten suussa maistuvia herkkuruokia. Puuhapisteet on suunniteltu niin, että huonolla säällä toteutetaan sisätiloihin soveltuvia puuhapisteitä.  Jokaisesta puuhapisteestä saa kerätä museopassiinsa leiman ja kievarin kisoissa jaetaan mitaleja kisoihin osallistuville.

Tapahtumassa on arpajaiset sekä talutusratsastusta pientä maksua vastaan. Tapahtuman järjestää Juupajoki-seura ja Kallenaution yrittäjät.

Tervetuloa!