Köyrimarkkinat Sarka-museolla 5.9.

Markkinatunnelmaa luvassa la 5.9.2015

Sarka järjestää perinteiset Köyrimarkkinat jälleen syyskuun ensimmäisenä lauantaina 5.9.2015 klo 10-14. Luvassa on aitoa markkinatunnelmaa ja sadonkorjuun tuotteita, työnäytös päreiden tekemisestä pärehöylällä ja ohjelmaa niin lapsille kuin aikuisillekin. Loimaan Prättä-Jouset ry esittelee toimintaansa ja markkinoilla on mahdollista kokeilla jousiammuntaa. Tunnelmamusiikista vastaavat Yläneen pelimannit. Markkina-alueella puksuttavat myös höyrykone ja maamoottori.

Tapahtuma on maksuton ja markkinapäivänä myös maatalousmuseon näyttelyihin on vapaa pääsy.

Nimensä Köyrimarkkinat ovat saaneet entisajan sadonkorjuujuhlasta. Köyri eli kekri oli entisaikojen suomalaisille vuodenvaihde sekä satokauden viimeinen päivä, jota oli syytä juhlia kunnolla.