SARKA 10-v 31.5. klo 12-15

10-vuotias museo juhlii 31.5.2015

Suomen maatalousmuseo Sarka juhlistaa kymmenvuotista taivaltaan sunnuntaina 31.5.2015 klo 12-15. Juhlapäivänä museosta löytyy tekemistä kaikenikäisille ja tarjolla on kakkukahvit.

Juhlan aluksi museoaktiivi Heikki Eskola puhuu maatalousmuseon perustamisvaiheista. Eskola toimi Suomen maatalousmuseosäätiön hallituksen puheenjohtajana vuosien 2002-2006 aikana. Lisäksi Ämmät äänessä -trio esiintyy. Kysy museolta –tuokiossa yleisö voi kysyä museon henkilökunnalta niin maataloushistoriasta, vanhoista esineistä kuin museon toiminnastakin. Ulkoalueilla tutustutaan työnäytöksiin ja kilpaillaan keppihevosilla. Esillä on myös vanhoja traktoreita, kun päivän aikana punkalaitumelaiset ja alastarolaiset traktoriharrastajat ajavat kavalkadina museolle.

Tervetuloa juhlimaan kanssamme!