Sarka on ehdolla Vuoden museoksi 2020!

Suomen maatalousmuseo Sarka on valittu yhdeksi Vuoden museo -finalistiksi.

Suomen museoliiton ja Kansainvälisen museoneuvosto ICOM:n Suomen komitean järjestämän Vuoden museo 2020 -kilpailun finaaliin on valittu Suomen maatalousmuseo Sarka,  Apteekkimuseo ja Qwenselin talo Turusta sekä Helinä Rautavaaran museo Espoosta.

Vuoden museo -tunnustuspalkinto myönnetään museolle, joka on edistänyt merkittävällä tavalla museoalan yhteiskunnallista näkyvyyttä ja vaikuttavuutta omalla toiminta-alueellaan. Se voi olla myös tunnustus kokoelmiin, näyttelyihin tai museopedagogiaan liittyvistä saavutuksista tai muusta innovatiivisesta toiminnasta.

Palkinto jaetaan tänä vuonna seitsemättä kertaa. Vuoden museo -tittelin ovat aiemmin voittaneet Satakunnan Museo, EMMA – Espoon modernin taiteen museo, Helsingin kaupunginmuseo, Ahvenanmaan merenkulkumuseo, Serlachius-museo Gösta ja Forssan museo.

Palkinnot jaetaan Museopäivillä Espoossa 14.5.