Sarka-sunnuntaina 31.1.2020 luento maaseudun naisten arjesta 1950–1970-luvuilla

TAMMIKUUN SARKA-SUNNUNTAI: Lapsia, lehmiä ja läskisoosia – Naisten arki maaseudulla 1950–1970-luvuilla 31.1.2021 klo 14

Millaista oli maaseudun naisten elämä toisen maailmansodan jälkeen? Amanuenssi ja tietokirjailija Maria Vanha-Similä kertoo vuoden ensimmäisenä Sarka-sunnuntaina naisten työntäyteisestä arjesta, mutta myös elämän iloista ja arjen uutuuksista. Naiset vastasivat usein kotitaloustöitä, lastenhoidosta ja karjataloudesta. Vähitellen maalaiskotienkin arkea helpottamaan tulivat vesijohdot ja kodinkoneet. Yhä useampi nainen lähti myös opiskelemaan ja työhön kodin ulkopuolelle.

Rajoitettu osanottajamäärä & maskisuositus.
Voit seurata suoraa lähetystä myös museon YouTube-kanavalla

Kuva Pellervo-kokoelma, Suomen maatalousmuseo Sarka.

Sarka-sunnuntaina museolla on erityistä ohjelmaa. Ohjelma vaihtelee luennoista kädentaitojen opetukseen ja pyöräretkiin. Sarka-sunnuntaina museon näyttelyihin on vapaa pääsy. Vuonna 2021 Sarka-sunnuntaita vietetään seitsemän kertaa kuun viimeisenä sunnuntaina: tammikuussa, helmikuussa, maaliskuussa, huhtikuussa, syyskuussa, lokakuussa ja marraskuussa.

Sarka-sunnuntait – Maatalousmuseo Sarka

Suomen maatalousmuseo Sarka