Stiina Hovin näyttely Tulikavio — Hevosen voimalla Saran Riihessä ja aulassa 18.9.2020–13.1.2021.

Stiina Hovin näyttely Tulikavio — Hevosen voimalla on esillä Suomen maatalousmuseo Saran aulassa ja seminaaritila Riihessä 13.1.2021 asti.
Stiina Hovi tutkii teoksissaan hevosen symbolisia rooleja – ja samalla vahvasti myös ihmisyyttä. Hovin töissä hevonen on milloin taistelija, milloin orja.
Hovi maalaa isosti ja käyttää paljon värejä. Tekniikan voima ja vimma välittyy myös katsojalle. Teosten vahva värimaailma ja muotojen virta tekee niistä katsojan tunnetilaan muokkautuvia. Intensiivisyydestään huolimatta Hovin työt jättävät tilaa katsojan omille heijasteille ja tulkinnoille.
Kuhunkin Hovin isokokoiseen akryylimaalaukseen liittyy myös runo, joka avaa maalauksen syntyprosessia.
Hyvinkäällä asuva ja työskentelevä Stiina Hovi on päivätyönään Maaseudun Tulevaisuuden Kantri-liitteen monityöläinen: graafikko, kuvaaja ja toimittaja.

Suomen maatalousmuseo Sarka
Vanhankirkontie 383, Loimaa