14.9. Sarka-museon kyläkeskiviikossa esittelyssä Vähäperä

Kyläkeskiviikkojen sarja jatkuu 14.9.2016 klo 19. Tuolloin tarkastellaan Vähäperän historiaa yhdessä näyttelyamanuenssi Iina Wahlströmin kanssa.

Vähäperä on historiansa aikana ollut melko runsaiden niitty- ja metsämaiden, suurten lammaslaumojen ja monien torppien kylä. Illan aikana kuullaan muun muassa miten isojakoa tehtiin kylässä 1700-luvulla pitkään ja hartaasti – ja millainen päätös asiaan liittyen saatiin kuninkaalta.

Maatalousmuseolla tutustutaan Loimaan historiaan kylä kerrallaan kerran kuussa keskiviikkoisin. Kyläkeskiviikoissa on tähän mennessä ehditty tutustua jo 43 kylän historiaan. Kyläkeskiviikkoihin ovat kaikki halukkaat tervetulleita riippumatta henkilön nykyisestä tai edes entisestä asuinpaikasta.

Tulossa vielä tänä vuonna: Vilvainen 19.10. sekä Reitola ja Vammala 16.11.