kesä

Kesäkuun tapahtumia Telkkämäen kaskiperinnetilalla

Kesäkuussa Kaavin luonnonsuojelualueella sijaitsevalla Telkkämäen kaskiperinnetilalla on tekemistä musiikinystäville ja luontoyhteyttä etsiville!

16.6. klo 12 alkaen perinnetilalla järjestetään Puskasoitto -tapahtuma.
Puskasoitto kokoaa lähiseudun pelimannit Telkkämäelle yhteisjameihin, joissa soittoareenan tarjoavat nimensä mukaisesti Telkkämäen pihat, kentät ja puskat. Tervetuloa jammailemaan, kuuntelemaan ja katsomaan! Tapahtuman järjestää Kaavin pitäjäseura.

19.6. klo 18-19 Luontoyhteys-rentoutus
Kaskiperinnetilalla on luvassa ohjattu rentoutushetki perinnepihan rauhoittavassa tunnelmassa.
Tapahtuma on maksuton ja sopii kaikille! Ennakkoilmoittautumista ei ole, saavu paikalle rentoutumaan.

Tapahtumien lisäksi kesäkuun lopulla alkavat perinnetilan lauantaiset yleisöopastukset
29.6.-10.8. Lauantaisin klo 12 on mahdollisuus osallistua opastetulle retkelle alueen kaskille.
Näillä Metsähallituksen järjestämillä retkillä suunnataan kaskiperinnetilan ja luonnonsuojelualueen kohteille, jotka ovat parhaimmillaan tähän vuodenaikaan.
– Kesto noin 0,5–1 h ja kävelymatkaa kertyy noin kilometri. Maasto on varsin tasaista, muttei esteetöntä.
– Retket ovat maksuttomia eikä ennakkoilmoittautumista tarvita
– Retket lähtevät Telkkämäen kaksiperinnetilan pysäköintialueelta

Tutustu Telkkämäen kaskiperinnetilaan museoraittisivustolla täältä.

kesä

Kuokkalan museoraitilla tapahtuu kesäkuussa!

Kuokkalan museoraitti on Lempäälän kunnan ja Lempäälä-Seura ry:n yhteisesti omistama ja ylläpitämä museoalue. Alue sijaitsee Kuokkalankosken lähimaastossa, noin kolmen kilometrin päässä Lempäälän keskustasta. Tässä mukavassa kesäkohteessa järjestetään monia tapahtumia kesän aikana ja kesäkuussa kävijöille on tiedossa seuraavat hauskat iltamat:

13.6. klo 18 Kuokkalan museoraitilla järjestetään perinteinen kesän Pihasoitto-iltama
Museolle voi saapua kuuntelemaan mielenkiintoista Ikirouta-teosta illan hämärtyessä. Tapahtumaan on vapaa pääsy!

Lauantaina 15.6. klo 11-15 Kuokkalan museoraitilla järjestetään ihan kaiken ikäisille soveltuvaan Lasten päivä. Vapaa pääsy!

Kuokkalan museoraittiin voi tutustua lähemmin täältä.