Anu Tuomen taidetta esillä Sarka-museossa kesällä 2019

Suomen maatalousmuseo Sarassa on kesällä 2019 esillä kaksi Anu Tuomen taidenäyttelyä. Riihi-tilassa on esillä akryylimaalausta sekä lankoja ja kuteita yhdistelevä Elämänlanka-näyttely ja museon ulkoladoilla vanhoja maatyökaluja ja tekstiilimateriaaleja yhdistelevä Rautaa ja lankaa-näyttely.

Taidemaalari ja kuvataiteilija Anu Tuomen Elämänlanka-teoksissa akryylimaalaukset yhdistyvät vanhoista vaatteista ja räsymatoista purettuihin lankoihin ja kuteisiin kuin maalausgobeliineiksi. Teoksista syntyy mielikuvia ajan ja elämän virtaamisesta sekä eri ikäkausien vuorovaikutuksesta. Elämänlanka-teoksia on ollut esillä yksityisnäyttelyissä Turussa 2010, Kaarinassa 2011 ja Forssassa 2015, sekä 9. Tekstiilitriennaalissa Turussa, Oulussa ja Joensuussa 2010-11.

Museon ulkoladoissa esillä oleva Rautaa ja lankaa käsittää teossarjan, jossa vanhoihin maatyökaluihin yhdistyy kankaan kudontaa, harsoa, pitsilakanaa tai muuta herkkää materiaalia.

Näyttelyiden avajaiset ovat torstaina 6.6 klo 17-19.  Avajaisissa esiintyy loimaalainen trio Ämmät äänessä.