7.9. Köyrimarkkinat Sarka-museon piha-alueella

Sarka-museo pihalla järjestettävillä perinteisillä Köyrimarkkinoilla la 7.9. klo 10-14 myydään jälleen sadonkorjuun herkkuja ja käsityötuotteita iloisessa markkinatunnelmassa. Markkinahumun keskellä nautitaan myös maistuvaa ruokaa ja kuunnellaan menevää musiikkia. Puuhaa löytyy myös perheen pienimmille.

Tänä vuonna työnäytökset tehdään höyryvoimalla. Markkina-alueella käytetään useita suomalaisvalmisteisia höyrykoneita, joiden voimalla puidaan, jauhetaan viljaa ja tehdään seipäitä.

Markkinamusiikista vastaavat Loimaan soittokunnan seitsikko sekä kansanmusiikkiyhtye Jankarit. MLL Loimaa järjestää markkinoilla puuhaa lapsille.

Kaikenikäisillä markkinavierailla on mahdollisuus testata ruokatietojaan ja -taitojaan Ruokamuseon ruoan neliottelussa. Ruokateemaa täydentää sieninäyttely museon päärakennuksen aulassa.

Markkinoille on ilmainen bussikuljetus Hirvikoskelta ja Loimaan keskustasta. Tarkempi bussiaikataulu ja pysähdyspaikat löytyvät museon nettisivuilta: https://www.sarka.fi/koyrimarkkinat-ja-myyjaiset/