Kyläkeskiviikossa 15.4. Sarka-museolla Kemppilän kylä

Kemppilä johdattelee kyläkeskiviikot kesätauolle

Huhtikuun kyläkeskiviikossa 15.4. klo 19 käsitellään nykyisen Loimaan keskusta-alueen tuntumassa sijaitsevaa Kemppilän kylää.

Kemppilä oli yksi niistä kylistä, joiden alueelle muodostettiin Loimaan kauppala vuonna 1921. Varhaisemmilta vaiheiltaan Kemppilä on seutukannalla melko tyypillinen kolmen talon joenvarsikylä.

Kemppilän historiasta kertoo näyttelyamanuenssi Iina Wahlström. Huhtikuun kyläkeskiviikko on kevätkauden viimeinen. Tilaisuudet jatkuvat jälleen elokuussa.

Maatalousmuseolla on vuodesta 2012 tutustuttu Loimaan kylien historiaan kerran kuukaudessa keskiviikkoisin. Kyläesittelyjen lähtökohtana ovat isojakokartat, jotka kuvaavat kylää ennen isojaon toimittamista. Tilaisuuksissa nähdään myös muita karttoja ja valokuvia sekä kuullaan kyliin liittyviä juttuja ja tarinoita.