Maailman maitopäivä: Maitopuuhaa Sarka-museon aulassa 3.-5.6.

1.6. vietetään maailman maitopäivää, minkä kunniaksi Sarka-museon aulassa järjestetään seuraavan viikon alussa maitoaiheista ohjelmaa. Tule testaamaan maitotietämyksesi tietovisassa ja kokeile käsinlypsyä lypsylaitteen avulla! Maitovisan jälkeen voi pääsylipun hinnalla poiketa tutustumassa museon vuoden 2019 vaihtuvaan näyttelyyn Matka maidon historiaan. Maitoaiheista puuhaa järjestetään museon aulassa 3.-5.6.

Maito on vuonna 2019 Sarka-museossa näkyvästi esillä sekä näyttelyissä että toiminnassa. Keväällä museon Riihi-tilassa oli esillä Taivasalla-työryhmän Maito-taidenäyttely. Maitoteema näkyy myös kevään 2019 koululaisille suunnatussa ohjelmistossa. Kuluvan vuoden vaihtuva näyttely Matka maidon historiaan tutustuttaa kävijät maidontuotannon ja -kulutuksen historiaan 1800-luvulta nykypäivään. Eri vuosikymmenten maitotuotteet ja -mainokset vievät nostalgisiin tunnelmiin.