Sarka-sunnuntaina 25.11. Sarka-museossa askarrellaan tonttuovia

Sarka-sunnuntaina 25.11. Suomen maatalousmuseo Sarassa virittäydytään joulun odotukseen suloisen tonttuovi-askartelupajan muodossa. Tonttuovi, eli huoneen seinustalle asetettava pikkuinen kotiovi joulutontulle, on hauska tapa luoda joulutunnelmaa kotiin. Työpaja pyörii museon Riihi-tilassa klo 12-15 ja askartelemaan pääsee 3 euron hintaan.

Sarassa vietetään kuun viimeisenä sunnuntaina Sarka-sunnuntaita, jolloin museolla järjestetään erityistä ohjelmaa, kuten luentoja, työnäytöksiä tai kädentaitojen opetusta. Sarka-sunnuntaina museon näyttelyihin on vapaa pääsy.

Tonttuovi-askartelupaja aloittaa Sarkan jouluohjelmiston. Sunnuntaina 2.12. museossa vietetään perinteisiä joulumyyjäisiä ja sunnuntaina 9.12. ja 16.12. on luvassa lisää jouluisia askartelupajoja.